Nasıl Kilo Aldım? Sonunda Nasıl Zayıfladım?


Tam "Nasıl Zayıflayamadım" postu yazacaktım ki
zayıflamaya başladım :))



Nasıl anlatsam, nerden başlasam?
Gerçi daha önce bu süreç ile ilgili bir şeyler yazmıştım.

Kısacası
2010'da hamileydim

2011'de 75kg ile doğurdum.

Doğum yaptığım hafta 10kg kendiliğinden gitti.

2012 - 2013'te ve 2014'ün ilk aylarında 60-63kg arası gezindim.

2011 (doğum yaptıktan 3 ay sonra)

2012

2013

2014'ün ilk aylarından itibaren ibre yukarı çıkmaya başladı.
Deliler gibi yemeye başladım.
Aslında ben hep "erkek porsiyonu" yerdim ama bu başka bir şey,
"yeme" diyenle kavga ediyordum.
Kilo hem umrumda değil, hem de aşırı umrumdaydı...
Çok sinirim bozuluyordu.
Yerken aşırı mutlu oluyor, yemek bittiği anda ölümüne pişmanlık duyuyordum.
Kendime yükleniyordum.
Bu biraz hafif kaldı, kendime küfrediyordum.

Ağustos 2014


İşte kilo almaya başladığım ilk zamanlar.
Haziran 2014'ten itibaren geriye dönmemek üzere 
65kg nun üstüne çıkmaya başladım.
Şekil a, bacaklar şişmeye, 
yüz genişlemeye, gıdı çıkmaya başladı.
Acaba niye? Neden yani?
Doğum yaptıktan sonra daha zayıfken,
3 sene sonra niye şişmeye başladım? 

Ekim 2014

2014'ün başları idi, annem kendi doktoruna kontrole gidecekti,
"sende benimle gelsene" dedi.
Doktor ile ahbap gibi olduğumuz için konu konuyu açtı.
Adam sonunda benim anlattıklarımdan yola çıkarak;
"sende insülin direnci ve haşimato olabilir,
kansızlık, kalpte düzensizlik de diyerek elime bir ton test tutuşturup gönderdi.

Neyse testleri yaptırdım. Hakikaten insülin direnci çıktı.
Daha da bir sürü şey...(şimdi konudan çıkmayalım)
Sonuç olarak ilaçlar verildi.
Ben, günde bir tane ilacı hatırlayıp içemeyen insan,
4 tane ilaç ile başbaşa kaldım.

Eylül 2015

Biraz sıkıntı, biraz bunalım, biraz boş vermişlik,
çokça unutkanlık ile
1 sene boyunca ilaçları adam akıllı içmedim.

Bu nedenle doktor kontrollerinden de kaçtım.

Hatta bir keresinde doktor aradı niye gelmiyorsun diye :(


Nisan 2014'ten Aralık 2015' kadar ilaçları doğru düzgün içmedim.
Ve 70kg'ya vurdum.

Yolda gören arkadaşlarım,
"Çağrı ne oldu sana?" demeye başladı.

İnsülin direnci olan bir arkadaşım, yolda her gördüğünde
kendi doktoruna gitmem için söylenip durdu.

Ekim 2015

Evet biraz mankafalıyımdır.

En sonunda Aralık 2015'te bahsettiği doktora  gittim.

İlk doktorum babacan, bu ise gayet net ve sertti.

Direk "Şu an ilaçlarını içmeye başlayıp yediklerine de dikkat edersen
insülin direncinden kurtulursun" dedi.

"Zayıflamazsan gelme" diye, 4 ay sonraya randevu verdi.


"Şeker hastası olmak için uğraşıyorsun" diye de azarladı.


Kasım 2015

Bu aşağıda görmüş olduğunuz foto aslında gizlediğim fotolardan.

Fotoğrafın çekildiği tarih, tam olarak doktorun randevu verdiği tarih!

Ve ben kilo vereceğime 3kg daha alıp
73kg'ya vurmuştum.

İlk "Spontane Natura" zamanı.
En mutlu olup, arkadaşlarımla bol bol fotoğrafla çektireceğim zamanda
"ay beni çekmeyin, ben arkada olayım,
aman benim yarım çıksa yeter" gibi espriler ile günü kapamaya çalışıyordum.

Mart 2016

Değer mi? Değdi mi?
Şu an çok pişmanım, değmedi tabi ki.
Ama insülin direnci öyle bir şey ki
insanda irade diye bir şey bırakmıyor.

Yemek konusunda şeytandan emir alıyormuşsun gibi bir şey!!!

Ve eğer "şeker ilacı"nı içmezsen
 kendine yemek konusunda asla söz geçiremiyorsun.
Çark içeride farklı dönüyor.
Ve bir bakıyorsun yine yemişsin, yine yemişsin.

2015 ve 2016'ya ait o kadar az fotoğrafım var ki :(

Ya hiç çekilmemişim, ya çekildiklerimi silmişim,
ya da dediğim gibi yüzümün yarısını çekmişim.
Ondan fotoğraflı anlatım burada sona eriyor.

Bu fotoğrafı da bir ara Pinterest'ten indirmişim.
Çok özenmişim.
İndirirken "sadece kızım ile böyle olmak istiyordum"
diye düşündüğümü hatırlıyorum...
(bir yerde yayınlayacağımı düşünmediğim için
foto kaynağının bilgisini not etmemişim, bilen varsa yazabilir)


Velhasıl,
Natura'daki fotoğraflarımdan sonra yavaş yavaş harekete geçmeye başladım.
Ama dediğim gibi mankafa olduğum için
dura kalka bir hareketlenmeydi.

 Yanlış hatırlamıyorsam Natura'dan birkaç ay önce
Studyo Mayra'da kundalini yogaya başlamıştım.
Nisan'da Hale ile reformera başlamıştım,
zaten Hale'den atıştırmalıklar da alıyordum.

Yine aynı dönem ilacımı içmeye başladım.
Yine unuta unuta ama eskisinden çok daha iyi bir performans ile.
Ve böylece fark etmeden 3kg gitti.

Haziran 2016'da adam gibi sabah-akşam şeker ilacımı içmeye başladım
Unutmadan!!!
Akşamları minimum unutma ile kan hapımı içmeye başladım.
(kansızlık da kilo vermeyi zorlaştırıyor)

Haziran'ın sonunda Kopenhag'a gittik.
Orada her gün minimum 10.000 adım attım.
Sürekli hamurişi yemiş olsam da kilo almadan geri döndüm.

Sonra Şakran'a gittik, orada da ikinci babamın (yanlış anlaşılma olmasın kayınpeder)
her akşam yaptığı yürüyüşe katıldım.
İlaç içmeye devam ettiğim için
artık Şakran'daki çikolata çekmecesinin dibini de bulmuyordum.

Üstüne idare eder bir düzeyde hareket
ve ilaç ile bir hafta daha geçirince 3kg da böyle gitti!!!

Şimdi 67kg'yum!
Ve çok mutluyum.
:( Ara ara ağlamak istiyorum :)  

Bu yazıyı neden yazdım?
Benim gibi yeme krizine giren biri varsa,
acıkınca gözü dönüyorsa,
yeme diyenlere düşman oluyorsa,
aniden veya sinsice kilo aldıysa,
kilo artışı inişli çıkışlı değil, hep yukarı doğru ise...

İnsülin Direnci başlamış olma ihtimali çok yüksek.
Doktora gidip derdinizi bir an önce anlatın,
şeker yüklemesi yaptırın(uzun süreninden)
ilaçlarınızı da mutlaka her gün verilen saatlerde için!

Benim yaşadıklarımı siz yaşamayın.

Not:  Geçmişte arkadaşımla birlikte yazdığım bir yazı vardı.
Buradan da zayıflamaya yardımcı öneriler
ve Sassy Suyun tarifini bulabilirsiniz.

Doorstepping

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Çağrı ya. Bende 2. Doğumdan sonra bir ivme sorma. Ve ben genetik mirası olan biriyim birde aslında değerlerim sınırda çıkan biriyim korktum gidiyorum hemen doktora. Kime gittiğini bana yazsan 🙈

deniz dedi ki...

Şu an 73 kiloyum tesadüfe bakın! Ve hamilelğimden bile yüksek bir kilodayım. Troidim var ve insülin direncim ve hap içme konusunda bende ayni sizin gibiyim. Yarından itibaren bu yazı kulağımda küpe. teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Cagri hanim merhaba
Size mail atmistim acaba bakabildiniz mi?
Ebru.

Instagram