Süngerden Şömine

Geçenlerde Teleferik'e gittiğimizde 
annem ile Lal bir sürü kozalak toplamıştı.
Nerden çaktıysa o anda aklıma geldi birden
"Biz de eve gidince şömine yaparız" dedim.

E verilen söz geri alınmaz.
Evde bol miktarda bulunan süngerlerden yapmaya karar verdim.
Bir şekilde altı açık bir dikdörtgen yapıp,
biraz da boyut katarsam olur dedim.


Süngeri silikon tutar mı acaba diye
bir gece önce deneme yapmıştım.
O da geçer not alınca
9 adet dikdörtgen süngeri 
aşağıdaki gibi birbirine yapıştırarak iskeleti oluşturduk.


Ölçmeyi, hesabı hiç sevmem.
Ondan daha önce başka bir oyun için göz kararı kesilmiş 
birbirine süngerleri yapıştırdım.
Çok az boyut farkını önemsemedim.
O kadar ayrıntıdan sıkılıyorum :)))

(Bizimkiler yaklaşık 40cm)


Geldik boyama kısmına...

Pek iddialı olmadığım bir konu olduğu için
Pinterest'ten daha önce şömine boyaması 
inceleyeyim dedim
bulamadım, hepsi gerçek şöminelerin 
tekrar boyanması ile ilgiliydi.


Hal böyle olunca beğendiğim bir şöminenin 
fotoğrafına bakarak dikdörtgenler çizmeye başladım.
Lal de bu sırada şöminenin iki yanı ve üstünü boyamayı üstlendi.


Sünger olduğu için boyaları kumaş boyası mı,
ahşap boyası mı kullanayım diye düşünürken
serilerdeki mevcut renklerin uyumu ahşap boyasına mecbur bıraktı.
Ortaya da bu sonuç çıktı!
Kozalakları yerleştirmeden en alta da 
yılbaşı ışıklarını koyunca
özellikle akşam gerçek bir şömineye dönüştü.

Yaşasın halkların kardeşliği!!!

(Nasıl bitireceğini bilemedi)  

Doorstepping

1 yorum:

Gozde dedi ki...

Ne kadar güzel olmuş☺️

Instagram