Dubrovnik sen ne güzel bir yersin - 3 Sokak Manzaraları

TRT'nin potporileri ile büyümüş bir kuşağın evladı olarak bu postu potpori usulü hazırladım ;D Buyruuun;
Burası Old Town'u saran surların en tepe noktası.
(yalan bir kaç basamak daha üstü var ama benim oraya çıkacak halim kalmadı) 
Solda görülen insanlar surun üstünde bu arada.

Dubrovnik'in içinde 10larca olduğunu düşündüğüm AQUA mağazası

Sürekli bir etkinlik var Dubv'de maalesef süremiz az olduğu için biz hiçbirine katılamadık :(

Her sabah kurulan Gunduliceva Poljana Pazarı
Bu ne ki? diyeceğimiz meyveler yok, hepsi bizimkiler ile aynı.
Sadece turistik olarak ağırlık verdikleri kuru meyveler vardı ki çok lezzetliydi, aldık ;)
Ha bir de nereli olduğunuzu öğrenditen sonra kuru meyvelerin ne olduğunu sayıyorlar; 
İnciiir, portakaaaallllll, limooonnnnn, badeemmmm...

 Bir de gece manzarası; Meşhur Stradun Caddesi'nin açıldığı, Orlando's Column - Sponza Sarayı - St.Blaise Kilisesi - Rector Sarayı'nın bulunduğu Luza Meydanı

Burası bizim sokak, Old Town'ın tüm sokakları bu kadar, çamaşırlar, saksılar, balkonlar... hep kafanızın üstünde.

Henüz uyanmış gözlerimle bizim kaldığımız yerin, evin önü. 
Oraya tam ne diyeceğime karar veremedim Onlar Apartman diyorlar. 
Şöyle anlatayım; ben burayı internetten sahibi ile mailleşerek ayarladım. İçinde küçük bir mutfağı, buzdolabı ve banyosu olan bir oda hem de Bodrum, Çeşme'deki pansiyonlar fiyatına ;)) 

Mekana ulaştığımızda Tonka(sahibi) bize "bu odanın anahtarı, bu dış kapının anahtarı, çıkarken kapıları kitleyin. Son gün parayı bu masanın(odanın içindeki masa) üstüne bırakırsınız, anahtarı da posta kutusuna atarsınız" dedi ve gitti :)))
Bir de Hırvatlara suratsız derler, bizim Tonka çok tatlıydı ;)

Ne diyeyim, uzun zamandır yediğim en iyi deniz mahsulleriydi, bunlar ve daha başkaları.

Stradun Caddesi - soldan 3. sokak bizim ;)

 Türk'ün Hırvat surları ile imtihanı :P

Öyle alelade, giyotin işte, sokak arası bir yerde, çevresinde kediler falan...
 Bitkilerle o kadar kapanmış ki yanından geçen turistler farkında değil, kedilerin fotosunu çekiyor?

Banu Alkan'ın memleketine gelip, onun gibi poz vermemek olmaz, 
tabi olabilecek en üsturuplusundan :P

 Saklanmış domuza dikkat!

Her "potpori"de olduğu gibi neşeli bir bitiriş;
Kızlar Macar olsa da gösteriler güzeldi :)

S-shirt : Koton
Fular şimdi saç bandı: Cacharel, diğerleri önceki Dub. postlarında var.
Devam edecek...

Doorstepping

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba,

Dubrovnik yazıların ve resimler harika.benim de mutlaka gitmem lazım :)Şimdiden planlara başladım.Sevgili Tonka nın internet adresini vermen mümkün mü acaba?Ben turla mı gitsem yoksa yeri kendim mi ayarlasam kararsız kaldım.Havaalanından kaldığın yere ulaşım kolay oldu mu ?
Şimdiden çok teşekkürler,
Sıdıka

defne dedi ki...

eveet, bu üç yazıdan çıkardığım sonucu hemen aktarayım: dubrovnik güzelmiş, gidip görülesi, fakaat güneşli günlerde :)) sağol bizimle de paylaştığın için bu şehri ;)

Judy Abbott dedi ki...

aşık oldum ben bu şehre...

pinksatellite dedi ki...

negsel bi tatil olmuş canım, darısı benim de başıma. çook merak ediyorum Dubrovnik'i o_O

lily of the valley dedi ki...

Cok guzelmis. Sayende gezmis kadar oldum. Gidilmesi gereken yerler listemizde artik..

Doorstepping dedi ki...

Sıdıka, biz turdan uçak aldığımız için havaalanı ulaşımını yine tur şirketi sağladı. Ama şehir merkezinden kalkan otobüsleri gördüm. Çok düzenli bir ülke problem olacağını zannetmiyorum. Sadece dönüş için bir önceki otobüse binmekte fayda var. Çünkü çok büyük değil otobüsleri yer kalmaya bilir. Gerçi bu durumda da durakta kalanlar ortak taksi tutup gitti. Galiba 30euro havaalanına taksiyle.
Apartment Bura, İsmi Tonka, adresi; http://www.dubrovnik-online.com/apartment_bura/ Benden de selam söyle. Çağrı

Defne, ayen öyle yazın çok daha keyifli olacağı kesin ;)

Judy, kendine çekiyor, bizde de öyle bir his uyandı :)

Pink, amin inşallah, sana babane duası yaptım ;))

Lilly of the walley; ne demek :)

Instagram