Evin Havasını Temizleyen Bitkiler

Bugün evde bitkkiler ile bir temizliğe giriştim.
Ama bildiğiniz temizliklerden değil.
Fekat bildiğiniz bitkiler ile.
(fotoğrafın tamamını görmek için üstüne tıklayın)
Tabiki de konuya yine kafa karıştırarak başladım.
Ondan  "neden" ile başlayıp toparlamaya çalışayım.


Evimiz "bilmem kaç yol ağızı" nın kesiştiği bir caddeye bakıyor.
Günün her saati yoğun diyebiliriz.
Evi havalandırmayı düşünürken,
gözümün önüne hep eve sızan eksoz dumanı geliyor.

Bir kaç uykusuz geceden sonra 
internette çözüm aramaya başladım.
Yeni çağın ansiklopedisi Pinterest
yine yardım çağrımı karşılıksız bırakmadı!



Evet! Havayı temizleyen birkiler varmış,
hem de çokmuş,
hem de çocukluğumuzdan beri çevremizde olanlarmış,
ve de kolay ulaşılabilirmiş.



İşin bilimsel boyutuyla devam edeyim ki 
gözleri kamaştırayım;
Dikkat dikkat, bu bir NASA araştırmasının sonucudur.
Ciddiyim!


NASA'nın yaptığı araştırmanın sonucunda bazı bitkilerin
bulundukları havayı temizledikleri, 
ve toksinlerden arındırdıkları ortaya çıkmış.


İşte bu bitkiler de bizim buralarda kolayca bulunanları;
1) Areka Palmiyesi (areca palm)
2) Kauçuk (rubber plant)
3) İngiliz Sarmaşığı (english ivy)
4) Eğreltiotu (boston fern)
5) Barış Çiçeği (peace lily)
6) Aloe Vera
7) Potos Sarmaşığı (pothos)
8) Paşa Kılıcı (snake plant)


Ben kendi salon ormanımı oluşturdum.
Siz de ilgilenirseniz kendinizinkini yaratabilirsiniz.
Daha fazla ayrıntı için;
infographic
info




Doorstepping

Hiç yorum yok:

Instagram