basityasam basithayat,

Minimalism Challenge'ın İlk Haftası Nasıl Geçti?

02:24 Doorstepping 1 Comments


Çok da kolay geçti, pek de kolay geçti.

1. Gün offline olmak düşündüğümden daha rahat geçti.
Telefon elimize yapıştı zannediyoruz da,
bırakınca oluyormuş işte.
İnternet kısmı tamamen offline'dı.
Okul ve aileden haber almak için telefon açıktı.
Çok da şey etmeyin yani :)

2. Gün meditasyon yaptım. Sadece 15dk. içindi.
Telefonun sayacını 15 dakikaya ayarladım.
Bitmesine daha var mı? Süreyi aştım mı, kaygıları da yok.
Zaman zaman nefese odaklanmakta zorlandım.
Ama önemli olan hiçbir şey düşünmeden, sakince oturup,
nefes aldığın süreler.
Yaptıkça da artacak. Ondan her gün zaman ayırırım diye
düşünüyordum, olmadı.
Fekat en azından bu hafta 3 kere yaptım.
Alışkanlık olana kadar devam!

3. Gün bilgisayardaki gereksiz dosyaları silecektim. 
Daha önce bu temizliği gerçekleştirdiğim için
Telefon ve iPad'e yüklendim.
Özellikle bir telefon ve iPad'in hafızası çok büyük olduğu için
eski uygulamaları silmeye gerek kalmadan yenisini yüklüyordum.
Onları temizledim, yemin ediyorum makinaların yüzü güldü.



4. Gün en zor gün! Hiçbir şeyden şikayet etmeden bir gün geçir diyor da
o öyle olmuyor işte O_O
Arkadaşlar -afedersiniz bunu söylemem lazım- 
ben çişimle bile kavga ediyormuşum.
Hayır, o büyük olan ile kavga edenler için bir deyim var.
Tamam da bu çiş! Su yani! Derdin nedir?
Her tuvalet macerası kağıtlara, sifona sarmadan bitmiyor.
Bugün için ya şikayet etmeyin diyordu yada çözüm bulun.
Ben şikayet etmeme kısmını başaramayınca,
olaya çözüm buldum. Artık onu da açıklamayayım :))
Şaka bir yana, bugün en azından şikayet ettiğim şeyleri fark ettim.
Ve takip eden günler de "bak şikayet ediyorsun" diye kendimi uyardım.


5. Gün hayatım ile ilgili önceliklerimi belirledim.
Ülke koşulları gereği ilk sırayı güvenlik alıyor.
Bu kısmı uzatmak istemiyorum, can sıkıcı...
2.sıra ailem, sonra sağlıklı yaşam
son olarak da sade/minimal yaşam!!!
Aslında önceliklerini belirle, minimal yaşam en önemlilerinden diye söylemese
katiyen bu listeye girmezdi.
Ama neden böyle diyor diye düşününce,
şu alt başlıklar çıktı ve böylece listeye girdi :)


 ilişkiler : misal yersiz, insanları hayatından çıkar. 
Kafanı yorma.
para : gereksiz harcama, hadi oldu harcadın, 
mantıklı bir döngü içine sok, başkalarınla paylaş
spor: günlük akışına hareketi sok, hiçbir şey yapamazsan bile
 bir kaç adım fazla atmak için çabala
ev: Yaşaman için gerekli olan eşyaların dışındaki herşeyden kurtul. 
Yoruyor, maddi, manevi.
teknoloji: Süreni azalt. 
En azından uyumadan önce "son defa", kalkınca "ilk iş" olarak telefona gömülme. 
çocuk: Sen sadeleşme çabasını 37 yaşında hayatına geçirmeye çalışıyorsun. 
Çocuğunu bu bilinç ile yetiştir.


6. Gün görevim bir sabah rutini oluşturmak! 
Sabah güne başlayış şeklim benim bütün günümü etkiliyor. 

Hiç olmadı yarım günümü kesin etkiliyor. 
Lanet kalktım mı, o öyle gidiyor.......
1)Onun için sabah rutinimin en başında "insan gibi bir saatte kalkmak" var. 
Bakın erken demiyorum. 
Kalkınca insana benzeyecek kadar uykumu almış olsam yeter.
Onun için de akşam normal bir saatte yatmam gerekiyor. 
Öyle belirli bir yatış saatim yok, akşam 8'de de yatıyorum, sabah 4'te de.
Neyse zaten bu #challenge ın amacı da düzeni sağlamak, olacak!
2)Lâl'i müzik ile uyandırmak(hedefim bu)
3)Lâl'e kahvaltı, kendime akşama kadar olan öğünleri hazırlamak.
4) Kıyafetleri ayarlamak(bunu akşama almam lazım)
6) Karpuz'a mama, ilaçlarını vermek. 
Lâl ile Karpuz'a sabah sevmesi yapmak🐶
5) İş çantasını(kendisi çekçekli valiz) normal çantamı kontrol etmek
(bak bunu akşamdan hazırlamayı başardım bir süredir)
6) Giyinip, telefonları, şarjları alıp evden çıkmak.
7) Lâl'i okula bıraktıktan sonra yürüyüş yapıp, işe geçmek.
(bunu bu hafta uygulamaya başladım)

7. Gün: okuma listemi küçültmem gerekiyordu.
Ben bilgisayardan çok telefon kullandığım için
benim "reading list"in ekran görüntüleri, 
pinterestten indirdiklerim ve
basılı materyallerden çektiğim fotoğraflardan oluşuyor.
Ben bugün zaman buldukça tüm gereksiz kayıtları sildim.
Oh, rahatlık. Resmen beynim de rahatladı.
Boşu boşuna hem telefonda, hem beynimde
"bunu yaparım, bunu da yaparım" diye yer kaplıyorlarmış



Sonuç olarak!
Bu listede yazılanları bir günlük yapmak insanı minimal yapmıyor, 
sade yaşama iftiharla da geçmiş olmuyorsun.
Ama 30 gün boyunca sadeliği,
rutin hayatına nasıl entegre edebileceğini "uygulayarak" öğrenmiş oluyorsun.

Ve her bir gün yaptıkların,
 yavaş yavaş günlük hayatında da yerini bulmaya başlıyor. 
Önemli olan bu challenge ile farkındalık yaratmak, o da oluyor!


You Might Also Like

1 yorum:

Pınar dedi ki...

Sevgili Çağrı, instagram hesabından sadeleşme sürecini ilgiyle&merakla takip ediyorum ve sen fazlalıkları attıkça ben de rahatlıyorum :) Seni takip eden herkese basitleşme konusunda ilham verdiğine eminim.Bizi maddi ve manevi meşgul eden şeylerden kurtuldukça hafifliyor ve özgürleşiyoruz. Bağımlılık bizi korku dolu bireyler haline getiriyor. Bağımsız olmak ise aldığımız kararlarda cesur olmayı beraberinde getiriyor.
Çok çok güzel anlatıyorsun, samimiyetin ve tatlılığın için ayrıca teşekkürler. sevgiler, Pınar