DIY

T-shirt çöpten duvara çikti

10:57 Doorstepping 19 Comments

Desenini cok sevdigim bir t-shirtüm hem eskidi hem de lekelendi.
 Atmak istemiyorum, bu nedenle senelerdir böyle kiyafetlerimi istifliyorum.

Birden beynimde bir ampul yandi. Yahu dedim su benim kanaviçe için sakladigim kasnaklarla deseni gerdirsem de assam.

19 yorum:

DIY

DIYdim : SilYaz Takvim

21:59 Doorstepping 1 Comments

Malzemeler cok basit ve ucuza mal edilen çok da çabuk yapilabilecek 
bir takvim - yapilacaklar/alinacaklar listesi falan fesmekan...

1 yorum:

Bizden

Yazdan kalma bir günden...

22:56 Doorstepping 9 Comments

Izmir'in havasina güven olmaz ya, iste öyle bir günden...

Şakran'da huzur turlarindayiz.

Deniz havasi, günes vitamini, Karpuz banyosu (arka fonda Karpuz yaz kis demeden denize girerken)

Saclar dagilmis, kiyafet (suursuzca) giyiyilip cikilan bez parçalari :(

Düzelicim, az kaldi, 1 ay sonra pilatese izin çikti. Miladim o olacak; P.Ö ve P.S ;)

9 yorum:

Bizden

Hadi hop yilbasi süsü

01:16 Doorstepping 6 Comments

Hersey cok hizli oluyor artik, hop süt, hop kaka, hop gezdir, hop çis, hop kustu, hop oyna, hop banyo, hop oyala, hop uyku, hop uyandi...

Iste bunlarin arasinda yapiliyor ne yapiliyorsa. Demistim ya 'ben biktim bu 2011den' diye, bu hafta evi suslemeye basladim cabuk gitsin diye :)

Bu sene hersey minyatur, Lal'e gore özü mumluk çam agaci, geyik, noel baba,...bunlari alip sehpaya koymak bile buyuk olay bizde. 'Sosyal Bebek'mis bizimkisi, insansiz dakikasi gecmiyor :))

Olsun kucuk de olsa süs süstür. Noel isiklari da bu baglamda 'oyalatör' olarak kullanildi. Ha simdi yerli yerinde mi? derseniz; Yooo yine degil, bu sefer de gece lambasi olarak yatak odasini sereflendiriyor :)))

Ama inancim tam, bu evi kucuk bir noel kasabasina ceviririm ben ;)

6 yorum:

Bibeh,

GezToz Bebek

18:23 Doorstepping 11 Comments

Lal dogdugundan beri inatla gezmeye devam ediyoruz :))) 
Yoksa hergun o rutinin icinde evde oturmak bir iskence hele de aktif bir insansan.
E tek basina yapmak da kolay degil, destek gezmeyi seven anneden geliyor. ;)
Bu arada AVMler bu isler icin cok idealmis, bebek emzirme odalari filan hayat kurtarici!!! 
Orada donen muhabbetler de ayri bir post malzemesi ;)
Halterci bacaklarimi sergilemeyi goze alarak bir kac AVM gezisi su ile postu bitiriyorum. 
Mekan: Forum

11 yorum:

Bibeh,

Pazar halleri

18:17 Doorstepping 10 Comments

Evet bu fotograf 1-2 hafta öncesine ait ama bizde degisen bir sey yok zaten.
Ayni duzenek, ayni eküri ile bir pazar geciriyoruz ;)
Herhalde bir kac ay daha ayni sekilde devam edecek...

10 yorum:

Canavar Bere ister misiniz?

23:52 Doorstepping 1 Comments

Benim süper yetenekli Cağnım arkadasım Elfony'de yeniyılı şenlendirenlerden!

Yeniyılı bir çekiliş ile karşılıyor, hem de sevimli mı sevimli Canavar bir bere ile 

Kazanmak için yapmanız gereken http://elfony.blogspot.com/ a yorum bırakmak ve izleyicileri arasına katılmak!

Aslında bu berenin hikayesi de ayrı olay. Gecen gün Whatsapp'dan "şu sitede konuştuğumuz gibi bir bere var hem de pattern'ü de var" diye msj attım, bir süre sonra "yaptım" diye fotografını gönderdi  bu ne hız, be yetenek anlamak mümkün değil! E bana da böbürlenmesi kalıyor; "He evet, benim arkadasım!" 

1 yorum:

Yeniyıl Kutlamaları Erkenden Başlasın

17:44 Doorstepping 4 Comments

Yeniyil heyecanı sizde de başladı mı?

Bende fazlasıyla başladı, 1 senedir çektiğim sıkıntıları artık üstümden atmak istiyorum. 
Evet, 1 günde ortadan yok olsunlar istiyorum!

Ondan Christmas, Noel bizim değil onun, dinlemem, 1 ay kutlayacağım valla!

İste erken kutlayanlardan biri daha; Kurabiyegiller bir cekilisle şenliğe başlıyor. 
Katılmak isteyenler; http://kurabiyegiller.com

4 yorum:

DIY,

Bırak dağınık kalsın (DIY Hair)

01:02 Doorstepping 5 Comments

Bir "Ben Yapamıyorum, Siz Yapın Bari" postunda daha beraberiz. 
Çünkü bu deforme olmus halimle ne giyebiliyorum, ne de güzellesebiliyorum!
Bu efsane güzelliğim daha da devam ederse kendime (özellikle yanak ve bacaklarıma) yayın yasağı koyucam :)))

Neys, esas konumuz; ne yaparsam yapayım pırasa gibi olan düz, ince telli saclarım!
Kestirme hastalığımdan dolayı liseden beri uzayamayan saclarım, hamilelikte işlem görmeyince omuzlarıma ulaştı ama yine de aşağıdaki örgüyü yapmak için bayağa bir hacim kazanması gerekiyor.

Sonuc olarak ben yapamıyorum siz yapın; (the beauty department)

5 yorum:

Stil,

İnce bele 4 değişik kemer

21:31 Doorstepping 1 Comments

Allaha çok şükür ince bel gerektiren kıyafetler moda oldugundan beri 
kalın bir bele sahip olmamın çok geçerli bir nedeni var.

Önce hamilelikten şişme 
sonra "ay süt veriyorum rejim yapamam!" bahaneleri 
beni bir senedir idare ediyor.

Ama ince bel gerektiren kıyafetler giyebilseydim, iste kemerleri böyle, böyle, böyle ve böyle baglardim ;)

Ben yapamıyorum bari siz yapın dostlar  (the stylementors)

1 yorum:

Bibeh,

Mevlüdiye

21:41 Doorstepping 21 Comments

Doğumdan beri Lal'in duasını yaptırmak istiyordum fekat kolikten dolayı cesaret edemiyordum. 
Evde Hoca'yla birlikte bağıran bir bebek olması, yok hiç hoş olmazdı :))

Neys, şimdi Kolik bitti çok şükür :D 
Ondan neredeyse 4 aylikken yapmış olacağız ama olsun. 
Allahın duası, bugün veya yarın niyet önemli :)
Mevlutten kareler by annemin arkadaşı Bilgün.

21 yorum:

Bibeh,

Kış kış kolik kış kış!

01:56 Doorstepping 6 Comments

Lal'in kolik olduğunu öğrendiğimizde toktor 3ay bitince azalır demişti. 
Galiba gercekten öyle oluyor ya da kullandığımız ilaç iyi geldi, bilemiyorum. 
Ama artık yavaş yavaş normal bebekli aileler gibi davranmaya başladık 
Mesela bu pazar sahile yürüyüşe çıktık, bebek arabası hareket ettikçe Lal uyudu. 
Uzuuun Bostanli sahilini hesaplarsak epey uyudu.
Sonra annenin (o ben oluyorum) karnı acikti. Barınakta Hellim Burger yiyeyim dedi. 
Fekat heyhat o arabanın tekerlekleri durmayacaktı.
Maaaaaaaaaa!!! diye bir sesle Lal uyandı. 
Onun da annesi gibi açlığa hiç tahammülü yok. Asabiyet dorukta!
Tabi ben yemezsem, süt yapamam mantığı ile ilk yeme sırasını ben kullanmak istedim. 
O da maaaa, naaaa, hiyaaaa sesleri ile eşlik etti 
Ev çok yakın olduğu için süt olayını evde yapalım dedik. 
Ama o yolu dönüşümüz tam bir olaydı. 
Ben + kucağımda ağladığı için pusetine oturtamadigimiz Lal 
+ Ahmet, bir elinde Karpuz, digerinde puset! 
olacak olacak, yavaş yavaş...

6 yorum:

VAN - Yardım Eli

14:20 Doorstepping 1 Comments

Görüntüleri acı icinde izlemekten başka elden hiçbir şey gelmiyor.
Acılarını dindirmek imkansız.
Yaşadıklarını unutturmak imkansız.

Yapabileceğimiz sadece yardım etmek, elimizden geldiğince...

Şimdi oralar çok soğuk, kar bekleniyor, kurtulanlara el uzatmak tek yapabileceğimiz

Soğukta kalan bebekler için Lal'in temiz, kullanılmamış kıyafet, yün ceket, patik, bez, havlu..., yüzlerini güldürecek bir kaç oyuncağını hazırladık.

Yurtiçi Kargo ücretsiz gonderiyormus, durumu olan olmayan herkes yardım edebilsin diye

Hadi siz de ufak tefek bir seyler hazırlayın. Umut olalım 

Allah enkaz altında kurtarılmayı bekleyenlere sabır ve güç versin. Bizim bütün dualarımız onlarla...

1 yorum:

Moda,

Yigidi öldürdüm çizmeleri yazdim

20:45 Doorstepping 3 Comments

Ben asla bu tür feminen çizmeleri giyemeyecek olsam da, 
yigidi öldür hakkini yeme, bu cizmelere bayildim.

Biri Louis Vuitton, digeri Alexander McQueen. 
Birbirlerini oldukca andiriyorlar. 
Sadece biri cici, biri seksi ;)

3 yorum:

Bibeh,

Ya sabır Kolik!

17:32 Doorstepping 13 Comments

Bu aralar günlerim ya sabır cekmekle geçiyor. Çünkü Lal 1aydir KOLİK :(

Bilmeyenler için; her 5bebekten 1inin başına gelen bir rahatsızlık. Bu bebekler özellikle aksam saatlerinde, saatler suren ağlama krizine giriyorlar. Uzmanlar henüz ortak bir karar varamasalarda genel kanı, gaz sancılarının sebep olduğu seklinde.

Bizimki haftada 5 aksam/gece, 3-4 saat bu seremoniyi yapıyor. Bazen bu seremoniye gündüz saatleri de ekleniyor. Tedavisi için gaz ilaçları deneniyor. Biz Colinox, Sab-simplex denedik malesef fayda etmedi. Sonra ABD'den getirtilen Mylicon'u bulduk ve bu nispeten daha iyi geldi. Ama maalesef tamamiyle ortadan kaldırmıyor. Çünkü dediğim gibi nedeninin gaz sancısı olduğu konusunda tıp aleminde ortak bir görüş yok!

Ondan normal gazli bebeklerle katsilastirmamak gerekiyor. Çünkü onların gazlarını tamamiyle geçiren bitkisel yöntemler ve ilaçlar koliklerde bana mısın demiyor.

Kitaplar ve doktorlar Kolik annelerine sabredin, ağlamaları takmamaya çalışın, başka biriyle bu saatleri paylaşın ve 3 ayın bitmesini bekleyin diyorlar. Gerçi bazılarının daha uzun sürüyormuş. Bunu hiç düşünmek istemiyorum çünkü bebek ne yaparsan yap, kaç saat aglayacaksa ağlıyor ve buna son vermek istediğinde de birden susuyor. Bir gün bulduğun cozum diğer gün işlemediğinde bunu anlıyorsun :(

Düşmanımın başına vermesin derler ya aynen öyle bir durum! Ya da versin niye vermesin canım daha büyük iskence mi olur :)))

Olsun yine de Lal'i çok seviyorum, cocuk sevgisi böyle birsey demekki ;D

İste öyle günlerden bir dün, yani soft-fotolar;

Not: bu konuda yazılmış ABD'de çok meşhur, türkceye bu ay çevrilen bir kitap var; Mahallenin En Mutlu Bebegi -Dr.Harvey Krap. Tavsiye ederim! (DVDsi de var ama henüz tr'de satışı yok)

İnsallah sizin bebeklerinin diğer 4bebekten biri olur :D

13 yorum:

Bibeh

Sadece BebeGöbekliler ve Yeni Annelere Özeldir

20:27 Doorstepping 7 Comments

The Others okuyup da sinirlerini bozmasın, coook derin mevzular ;)

Hamilelik ve sonrasinda bebek ile ilgili pek çok kitap okudum, pek tabi hepsi iyi degildi. Siz de benim gibi deneme yanılma yoluyla ogrenmeyin, boşu boşuna para vermeyin diye en çok faydalandiklarimi paylaşayım istedim;

- Bebeğinizin İlk Yilinda Sizi Neler Bekler: bu her anne adayının bildigi ve mutlaka edinmesi gereken bir kitap. Sabah olsun da doktora sorayım dediğiniz pek çok şey aslında kitapta ay ay yazıyor. (hamilelik ile ilgili ola Bebeginizi Beklerken Sizi Neler Bekler de iyi bir yol haritasiydi)

-Annelik ve Bebek Bakimi: Hamilelik sürecini de kapsayan bu kitap dogum sonrası ihtiyacınız olacak tüm gerekli bilgileri fotograflar yardımı ile açıklıyor. Alt nasıl değiştirilir, banyo nasıl yaptırılır, gaz cikarma, süt sağma yöntemleri...aklınıza gelen gelmeyen hersey fotoğraflarla anlatılıyor. En sevdiğim!

-Merhaba Bebek : Aile ve Cocuk Gelisimi üzerine uzman bir psikologa ait kitap nedenleri ve nasılları çok yalın bir dille anlattığı için alınmalı

-Bebeginizin Gelisimi için Neler Yapabilirsiniz?: Cok önemli bir kitap ay ay bebeğinizin görsel, isitsel, motor, dokunsal, tatsal gelişimini nasıl daha iyi sağlayacağınızı anlatıyor. Her bebek normal insanin misli misli kati sinir hucrelerine sahip olarak dogar ama gelistirilmeyen sinir hucreleri zamanla islevini kaybeder. Ondan bu kitaptakileri yapar bebegin gelisim surecini olabildigince fazla hucreyi koruyarak tamamlamasi saglanabilir. Madde madde olduğu için okuması çok kolay. Örn: kucağınıza alın evdeki canlı renkli objeleri gösterin ve onların ne olduğunu anlatın diyor. Kitabı kapatıp bunu yapmaya basliyorsunuz, bebeğin ilgisini çekince ise yaradığını görünce insan mutlu oluyor.

-Bebeklerde Beslenme Rehberi : bu kitap "Anne Sutu ve Emzirme" ve "Ek Besinler" olmak üzere arkali onlu 2 kitaptan oluşuyor. Bu konulardaki sorular ve uzman cevapları seklinde, okuması aşırı kolay, hatta ihtiyacınız oldugunda okuyorsunuz. Ben hamilelikte görüp "bu ne ya, şimdi bu da kitap mı?" demiştim. Ama emzirme sürecinde öyle tuhaf seyler basınıza geliyor ki...megerse orada hepsinin cevabı varmış. Keske daha önce alsaydım diye çok hayiflandim, daha birkaç hafta önce aldım. Tavsiye ederim.

İste şimdilik önerebilecegim kitaplar böyle, deneyimledikce yine yazarım;)

Not: cepten yapıyorum bu postu hata olursa affola

7 yorum:

Bibeh,

Ebru Şallı'nın Pilates yapması yasaklandı dediler

18:19 Doorstepping 8 Comments

Ebru Şallı'nın televizyonlarda Pilates yapması yasaklandı dediler, koştum geldim.

Benden esnek, enerjik bir bünye tanımıyorum ki yerini alsın.

Evet mutlaka beni arayacaklar program için. Hazırlıklara başladım, nefes veriyoruuuuz, aliyoruuuz!

8 yorum:

Artik bahaneniz yok, Iphonedan da post yapiliyor ;)

09:42 Doorstepping 8 Comments

Eveet benim gibi uzun zamandir seyrek post yapanlarin artik bahaneleri kalmadi. 
Cunku Blogger sonunda app.ni yapti.
Resmen hele sukur cunku post yapmak icin birkac tane app. vardi ama yeterli degildiler. 
Kendi uygulamasi ise olabildigince iyi, fotograf boyutunu bile secebiliyorsun :)
Hadi bakalim bu FREE app. bir an once indirin ;)

8 yorum:

HIV ile yasayanlari izole etmeyin!

23:14 Doorstepping 0 Comments

Uzun yillar yanlis yönlendirmeler ve bilgilendirmelerle korkulan bir durum haline getirilen HIV/AIDS ile ilgili farkindaligi, Sorumlu Blog Hareketi, Pozitif Yasam Dernegi ile birlikte yaratiyor;

Türkçesi "İnsan Bağışıklık Yetmezliği Virüsü" olan HIV'in bulaşması sonucunda vücudun savunma gücü zayıflar ve birey bazı mikrop ve hastalıklara daha duyarlı hale gelir.

AIDS (Kazanılmış Bağışıklık Yetmezliği Sendromu) ise tedavi edilmediği durumda HIV’in neden olduğu hastalıklar bütünüdür. Sonuçta birden fazla hastalık veya kanserin ortaya çıkması ile AIDS tablosu oluşur.

1996'dan beri tedavisi mevcut olan bir rahatsizlik olmasina rağmen pek çok HIV pozitifliyi önyargılar, izole etme ve yalnızlaştırma öldürmektedir.

HIV/AIDS ASLA SOSYAL YASAM ile BULASMAZ!!!

Yani;
- Öpüşmek,
- Elele tutuşmak,
- Aynı bardak/kaptan yiyip içemek,
- Aynı banyo ve tuvaleti kullanmak,
- Kondom kullanarak sevişmek,
- Aynı kuaföre gitmek,
- Aynı objelere dokunmakla...BULASMAZ.

Kısaca HIV durumu aynı sosyal yaşam içinde birlikte yaşamaya ve paylaşmaya engel degildir.

Iste bu bilinçlendirme hareketine öncülük yapan bloglar, M.A.C sponsorlugunda "Bize İyi Kalbin Gerek" isimli bir fotograf calismasi icin bir araya geldi. Dilan Bozyel tarafindan cekilen sergi fotograflari, 1-10 Ekim tarihleri arasinda Taksim metro yuruyen merdivenler katinda gezilebilir.

Istanbul'da yasayan ve bu tarihlerde Istanbul'da olacak tum blog yazar ve okurlarini bu sergiye destek vermeye bekliyoruz.

Daha fazla bilgi icin;

Pozitif Yaşam Derneği: http://pozitifyasam.org/

Sosyal Medya Hesaplarımız:
twitter.com/sorumlublog
facebook.com/sorumlublog
www.sorumlublog.com

0 yorum:

Moda,

H&M razı olsun

19:43 Doorstepping 9 Comments

Bir parka beğenmiştim İpekyol'da biraz süslü, fiyatı da süslüydü, 700 küsur kadar :(

Sağ olsun H&M yapmış aynisini uygun fiyata ;)

(postu cepten yapıyorum hata olursa affola :P)

9 yorum:

Bibeh,

Lal Nasıl Çıktı? - Tikkat Doğum Postu!

23:00 Doorstepping 40 Comments

Allahım bu nasıl bir süreçmiş! Hiçbir aşaması kolay değil!
Ne hamileliği, ne doğumu, ne de doğumdan sonrası!
En azından benimki oyle geçti ve hala devam ediyor :(
Neys fazla can sıkmaya gerek yok, neşeli fotolar ile doğum özeti geçelim ;)

Stres atma turlarında, doğuma birkaç dakika, güm güm, güm güm!
Nabzım çok normal ya, daha da arttırıcı atraksiyonlar peşindeyim?? 

Doğum görüntüleri ile postu kana bulamayıp direk sonuca geçiyorum;
Lal'le yüzyüze ilk buluşmamız :) 

Babaya ilk naz (2 damla yaş, bol çığlık)

Beyaz ten, kiraz dudaklar...
Şimdilerde pembe ten ve daha normal boyutta dudaklara sahip.
Ve işte çekirdek aile, hih Karpuz duymasın!
Karpuz'la da aile fotoğrafımız var ama ben orada hortlak gibi çıktığım için oto-sansür yaptım :P

Şu an bu postu bir nefes olarak çabucak hazırladım.
Tabi annemin sayesinde, kendisi Lal ile cebelleşmekte :( 
Annelerinize iyi davranın,
annem olmasaydı nasıl altından kalkardım bilmiyorum.
Annem seni çok seviyorum :D

40 yorum:

Bibeh,

Biraz Karışık bir Bibeh Odası

15:02 Doorstepping 37 Comments

Aman bu bebek odası ne zor şeymiş yaaa!
Gez gez gez hep aynı şeyler,
Desenler benzer, büyük büyük!

Neden böyle söylüyorum; çünkü ben çabuk sıkılan bir insanım!
Alıp gelicem mobilyaları, sonra üstündekileri nasıl çıkarıcam???
Birkaç ay sonra bana afakanlar basar :(
Ne yapabilirim diye düşündüm, internetten araştırdım 
ve Avrupa'da İkea'nın bu tür raflı ünitelerinin bebek odalarında kullanıldığını gördüm.
Tabi üniteyi almakla iş bitmiyor çünkü dolap almayınca kıyafetleri koyacak yer olmuyor.
Neyse İkea'ya gidip ne yapabilirim diye düşünürken bu TV ÜNİTESİ'ni gördüm ve ampul yandı!!! 
TV'nin takılacağı yere mutfak askısını tepeden asınca oldu sana GİYSİ DOLABI!


Mobilyalarda da farklı ve canlı renkler olsun istedim. Hatta hepsi ayrı bir renk olsun!
Tabi öyle bir ihtimal yok, bunları bile zor buldum :(
Uğraşıcak adam olsa al birini başka renge boya da nerdeeee... 
Emzirme koltuğu olarak kullanmayı planladığım sallanan koltuk da İkea'nın eskilerinden!
Yırtılan kılıfını brandacıya değiştirttim ve ta taaaa!!!


Bunlar da Bebek Bakımı yükseklisans kitaplarım :)))
Şaka bir yana hamilelik ve bebek bakımı konusunda fırsat bulabildikçe okumanızı tavsiye ederim.
Çünkü bu safhalarda herkes bir şeyler söylüyor, anlatıyor, tavsiye ediyor...
Ama siz okuduğunuz için zaten pek çok şeyi biliyor,en önemlisi de DOĞRUSUNU biliyor oluyorsunz
Uyarı: İnternet yetersiz ve bazen yanlış yönlendirmelerle de dolu olabiliyor!!!


Çantayı da ayrıca bebek çantası taşımamak için Oysho'dan aldım,aslında seyahat boy makyaj çantası.
Zaten çoğu çantam kocaman, bu küçüğün içini doldurur, onu da kendi çantama atarım dedim ;)
Pisi de Karpuz'un belalısı idi, şimdi Lal'in :)


Papiler :D Ne diyim!?!
Bir de el yapımı şeyler benim için çok önemli.
Örgü cekettir, battaniyedir, kanaviçedir... 
birinin bunları yapması için sizi gerçekten seviyor olması gerekir
Çünkü sizin için hem emek hem de zaman harcar ki hiç de az değildir!
Bunların yanında çok da büyük hatıra!
Ondan biz de bol bol var :D

Karpuz popoları :)

 Bu şifonyerin üstünü de alt değiştirme yaptım, oldu bitti.

 Not: Fotolar biraz yamuk yumuk, artık eğilip bükülemediğim için böyle oldu :(

37 yorum: