diyet,

Nedir bu Alkali?

15:51 Doorstepping 6 Comments

Dear Çuvalgiller,
Sağlıklı yaşam için elimizden geleni yapıyoruz di mi?
O zaman sıra Alkali'ye geldi!
Esraben'in tüm kitabı okuyup hazırladığı notları ile
Nedir bu Alkali?
Alkali beslenme der ki " Vücudu bir pil gibi görün"
(+) alkali (-) asit yönü
Yediğimiz besinler ile vücudumuzu alkali yada asit yükleriz.
Asidik hale gelen vücutta yağ depolamaya ve kilo almaya başlar..
Alkali beslenme sağlıklı ve zayıf ol...
Yediğimiz her besininden gerekli faydayı alır geriye kalan atığıda vücuttan atarız. Fazla beslenme fazla atık hele ki asidik atık ise kilo olur...
Beslenmemizi alkali besinler ile yapar ve asidik besinleri alkali besin ile dengelersek zayıflarız:)
Alkali besinler ve asidik besinlerin listesi heryerden var..
Asıl alkali beslenme ipuçları şunlar;
1) Protein tüketiminde dikkatli ol!
2)Yüksek lifli besinler bağırsakları temizler. Günlük lif ihtiyacı 1000 cal. İçin 15 gr
100 gr
bademde 14 gr
Hurmada 8 gr
Maydanozda 9 gr
Bulgurda 5 gr lif var...
3) Alkali beslenme inek sevmiyor 🐮 sütünü hiç sevmiyor.
Sütü tek başına ve soğuk iç...
Omega 3 içeren besinler ile sütün asidini dengelemek gerekir.
4) Süt ürünlerini, keçi sütü -keçi peyniri-kefir-probiyotik yoğurt ile değiştir.
5) Fazla protein tüketiminde ki asidi kalsiyum ile dengele
6) Balıkta omegalı olanı tercih et
7) Meyve de ki fruktoz en hızlı yağa dönüşen şeker
Meyveyi aç karnına ye
Günlük 15 gr fruktoz ihtiyacı var.( az şekerli 3 meyve)
Saat 16:00 ya kadar meyve ile işini bitir...
8) Sebzeyi olabildiğince pişirme
Çiğ ye veya iç...
Pişirse asidik olur, lifi gider, alkali suyu kaybolur...
9) Çok yemek çok çeşit yemek iyi değil.
1 öğünde en fazla 3 çeşit olmalı.
Her besinin sindirim enzimi farklı, karışık yemek sistemi enzimleri sapıttırıyor.
10) Bağırsakların temiz olması gerekir.
Beyin gibi vücut ölümüne rağmen faaliyetine devam edermiş bağırsak 🙀 bağırsakta 3-15 kilo kaka olurmuş affederseniz :)
11) Su içmeliyiz. Ama alkali su içmeliyiz.
Alkali damlası 70 TL diye düşünürsek ...
Limonu su, Sirkeli su, Karbonatlı su ucuz alkali sular :)
( karbonat ev karbonatı değil İngiliz karbonatı olacak)
12) Su yemekle içmek yok! Enzimleri seyretmek yok..
Yemekten 20 dk önce 1,5-2 saat sonra iç.. Her 15 kilon için 1 lt alkali su
13) Alkol kahve kola tabii ki yok 😰
14) Karbonhidrat+protein yenecek ise önce karbonhidrat ye sonra protein
15) Tabağında proteinin 3 katı yeşillik olsun
16) Proteinleri birlikte yeme ...
Hayvani ve bitkisel proteini karıştırma ( etli nohut hayal artık)
17) Akşam meyve karbonhidrat süt süt ürünleri baklagil yemek yok..
18) Tatlı yemek öncesinde yenmeli
19) Doymuş yağ ile protein pişirmek yok
20) Yulaf süt out, yulaf ve yoğurt in
21) saat 21:00 de kapılar kapanır...
Sadece su ve bitki çayı var
Alkali beslenme diyet değil... Beslenme şekli ... Ot ye diyor kısaca :)
Kolay gelsin...
Not: Süpersin Esra, teşekkürler!

6 yorum:

damga,

Damga Kazısı

15:58 Doorstepping 2 Comments

Ben bu işe çoktandır sardım, belki Lâl yoktu bile.

Serrose'den Japon stamp kitapları istemiştim.

Hep aynı mevzu zamansızlıktan sadece sayfaları çevirmekle yetindim.

Şimdi şimdi, Tr'den benzer veya idare eder malzemeler ile bir şeyler yapmaya çalışıyorum.

Çok matah olmuyor, kafa göz koparıyorum henüz.

Uğraşa uğraşa olacak biliyorum.

Biraz sabır, biraz araştırma...

Sonunda kendi damgalarımı yapabileceğim.

Umarım.

 

2 yorum:

BendenSendenBizden,

Mia Posta

08:32 Doorstepping 0 Comments

Yoğun çalışırken blog vasıtası ile teşekkür etme fırsatım olmamıştı.

Mia Posta'da yer almak benim için bir şeref efem :)

Teşekkürler!

 

0 yorum:

aktivite,

Oyun Evi

23:14 Doorstepping 10 Comments

Açık konuşmak gerekirse gideyim de

Lâl'e bir bebek/oyun evi yapmak için malzeme alayım

diye bir fikrim yoktu.

Tamamiyle biraz malzeme alayım, evde Lâl ile oynarız diye dükkana girdim.

Ama sonra tek kalmış bu kutuyu(yada ne denirse) gördüm.

Muhtemelen bibloluk, mutfak rafı veya anahtarlık olarak düşünülmüştü.

Ama benim gözümde direk oyuncaklar yerleşti raflara.

Bu benim için

çoook istememe rağmen, iş hayatından hiçbir zaman

yanına yaklaşmadığım uğraşlara kafadan dalış oldu.

Ne malzeme bilirim, ne teknik, neyse ki alırken epey anlattılar :)

Ahşap malzemenizi seçtikten sonra

işin en önemli kısmı, kaliteli bir boya ve fırça seçmek.

Lâl için daha ucuz bir fırça almıştım ve aradaki farkı yaşayarak anladım.

Daha ucuz boya almayın çünkü daha fazla kullanmanız gerekir,

aynı fiyata gelir demişlerdi, bu da doğru ;)

Neyse bir kat boyadıktan sonra "ayyy, bu ne biçim oldu" demeyin,

kuruduktan sonra zımparalayıp

bir kat daha atınca renkler çok güzel oturuyor.

Ama sarı gibi açık renk için 3kat daha iyi sonuç verdi.

Bir de muhtemelen kutuların veya fayansların üstünü süsleyecek

bu ... bilmiyorum bunlara ne deniyor,

hah, objeleri de odaları belirlemek için yapıştırmayı düşündüm.

Boyasak nasıl olur diye bir deneme yaptıktan sonra,

bizim baskın renkler için beyaz kalmasının

daha iyi olacağını düşünüp yapıştırdık gitti.

Ta daaa, bitti!!!

Benim için de Lâl için de çok eğlenceli bir aktiviteydi.

Ama Lâl çabuk sıkılan bir tipitip olduğu için bitirmemiz uzun sürdü :)))

Ha unutmadan, son kat kuruduktan sonra,

sabitlemek ve hafif parlatmak için vernik sprey sıkmanız gerekiyor.

Ben doğal olması için mat vernik seçtim.

Bunu da bir gün açık havada kurutursanız daha iyi olurmuş

İşte bu kadar!

Bunlar da malzemeler;

Büyük sprey vernik,

ufak renkli tüpler boya ve pek çok materyalde kullanılıyor,

Rich yazan yine pek çok malzemeyi yapıştıran bir tutkal,

tost ekmeği gibi olan da zımpara ve de fırça.

Hadi siz de yapın!

 

10 yorum:

coat,

Yeğen Jacket Trendi

01:01 Doorstepping 1 Comments

Bir gün bir bakmışsın, trendleri takip edeyim derken "Dayı" olmuşsun.
Kolları giymeden ceketi atmışsın omuzlara, sokakları arşınlıyorsun.
Avrupalı'ya, Koreli'ye, ABDlililiere göre sorun yok,
takmasın kolları, gersin omuzları.
Ama bizde öyle mi?
Ceketi omuzlara asıp, sokağın köşesine varmadan yersin "Kabadayııııı!" yaftasını.
Bir bakmışsın gömleğin üstten 1-2 düğmesi açılmış,
içerden bir parıltı geliyor.
O ne cebinden çıkan tesbih mi?
Hadi ona da moda de!
Senin bıyıklar mı belerdi?
Hafif bir grilik dudak üstünde?
Dur napıyorsun, burma onları!
Olmaz kızım, o ceket omuza asıldı mı, bizim içimizde başka bir şey yeşeriyor.
Bırak biz bu trendi es geçelim.
Yaa, dur napıyorsun, topuklu ayakkabının arkasına basılır mı gözüm yaaa!

1 yorum:

diyet,

Düz Karın & Sassy Su

09:42 Doorstepping 4 Comments


2010'dan beri Tüm dünyayı konuşturan
Flat Belly Diet nam-ı diğer Düz Bir Karın İnce Bir Bel'i duymayan var mı?


Prevention dergisinin baş editörü Liz Vaccariello'nun Cynthia Sass'ın 
yardımıyla geliştirdikleri bu diyet 
aslında Akdeniz beslenme tarzını destekliyor.

Özet olarak diyor ki;
Günde 1600cal'i geçme, taze sebze-meyve-tahıl ye, ara öğün yeme,
asitli içecek içme, her öğünde MUFA ye,
her gün Sassy Su iç!


Tarif dö la Sassy Su:
2lt su
1çay kaşığı taze zencefit rendesi
1orta boy dilimlenmiş kabukları soyulmuş salatalık
1orta boy dilimlenmiş limon
12adet nane yaprağı

Kaynatmak yok, 1akşam beklesin, diğer gün akşama kadar iç.

Not: ben bir an önce başlamak için evdeki malzemeler ile hazırladım,
ondan kuru nane, toz zencefilden dolayı aşağıdaki ekipman biraz farklı ;)



Gelelim MUFA'ya,

aslında hep duydugumuz doymamış yağ asitlerinin ing. kısaltması.
Eğer doğru yağları kullanırsan, karın yağları diyete anında cevap verir, der.

Her öğün az miktarda tüketilecek MUFA'lar;
-susam, ceviz, zeytin, ayçiçeği yağı dese de bence sadece ZEYTİNYAĞI
- Kuruyemiş ve çekirdek dese de sadece cevizde kendimi durdurabildiğim için bence CEVİZ
- Avakado
- Bitter : az demeye gerek yok sanırım :))))

Bu arada Karatay yaptığım için ben Avakado ve Bitter'i
çok canım çekerse kullanmayı düşünüyorum.



Bu diyetin 4günlük atağını yapmak isteyenler için ise kurallar;

Baharat, tuz yok
Karbonhidrat az
Gazlı içecek yok, soda dahil
Şeker alkolleri yok
Kızarmış baharatlı yiyecek yok
Yavaş ye
Saasy su iç
Yediklerini ölç, tart, biç :))
400 kalori x 4 öğün
Yemekler arası en fazla 4 saat
Her öğünde MUFA
Karbonhidrat yok,
lifi çoğalt, her öğün sonrası 5 dk yürü
Hadi kolay gelsin!

Bir Esraben ve Doorstepping ortak çalışmasıdır ;)





4 yorum:

BendenSendenBizden,

Yelken'den Lâlitta'ya

15:18 Doorstepping 3 Comments

Klasik bir pazar rutini olarak
dış mihraplarda kahvaltının ardından,
sanki hava çok tatlıymış gibi sahile kendimizi attık.
Lâl'i hayata karşı dirençli yetiştirme adımlarından biri de
SOĞUK ne de olsa ;)
Kendisini bir kaç sene sonra yapacağı sporda test ettik, onayladık.
Anne-baba sporu, yapacak da yapacak!
Doktor olsak tıp diye zorlardık, napalım bizden bu kadar :)))
Şaka bir yana yelken sporunu çocuklara gerçekten tavsiye ediyorum.
Tek başına tekne, deniz ve rüzgar ile mücadele,
küçük yaşta edinilen yarış kültürü,
taktik geliştirme, rüzgarı okuma, karar verme, rekabeti tatma...
Tüm bunların yanında arkadaşlıklar...
12-13 yaşlarında kurduğumuz dostluklar
birbirimize destek ile hala devam ediyor.
Biz biraz Ahmet ile fazla destek vermişiz,
bir de baktık Lâlitta olmuş :P

3 yorum:

Alınacaklar Listesi,

Yoksa yumuşuyor muydum?

08:47 Doorstepping 0 Comments

2009'da Casio'nun altın ve gümüş rengi saatini

Tokyo'dan alıp geldiğimde aldığım tepkiler şu eksendeydi;

Aaa, sünnet saatim!
Çocukken bende de vardı.
Sünnette bana bu saatten almışlardı....
Ne kadar uzun süre bu muhabbeti çektiğimi hatırlamıyorum.
Çok şükür burada da moda oldu da kurtuldum :))
Neyse zamanla fark ettim ki biraz değişiklik yapayım derken
bayaaaa bir yumuşama yoluna gitmişim.
Önce beyaz Timex, sonra fosforlu H&M.

Ama işin en bomba kısmı Teddy Wolfe'nin bu uyarlaması oldu!!!

Aslında Teddy Wolfe'nin bütün koleksiyonu,

en sevdiğim fikir olan "2 uç tarzın birleştirilmesi"nin en güzel örneklerini taşıyor.

Daha fazlasını almamak için kendimi zor tutuyorum.

Siz de göz atmak isterseniz; Bilstore

Umarım tüm koleksiyonu getirirler!

 

0 yorum:

BendenSendenBizden,

Yeni mekanım cafeler

08:32 Doorstepping 3 Comments

İşten ayrılalı 2 hafta oldu, bütün bu süre zarfınca denedik,

Lâl ben evdeyken kesinlikle kahvaltı etmiyor, yemek yemiyor

ve gündüz uyumuyor :(

Bilmiyorum bu bana bir tepki mi

ya da 1 senedir bakıcı ile olmanın verdiği bir alışkanlık mı,

ben yokken herşey tıkırında yürüyor.

Öyle ki resmen çocuk zayıfladı ben evde olduğumdan beri :(

Çeşitli denemelerden sonra 3. haftaya girerken karar aldık;

sabah beraber kalkıyoruz, bir yandan evi toplarken,

bir yandan kahvaltıyı hazırlıyoruz, o sırada Sevilay Ablası geliyor

ben hazırlanıp markete, bankaya gidiyorum diye evden çıkıyorum.

Öğle yemeğini yiyip, uykudan uyandıktan sonra tekrar eve geliyorum,

beraber oyunlu, keyifli zaman geçiriyoruz falan filan...

Bu haftanın 4 günü bu şekilde devam ediyor.

Diğer günler biraz daha az yiyor, gündüz uyumuyor, yapacak bir şey yok.

Çözümü bu şekilde bulduk.

Zaten yeni iş hayatı için biraz düşünüp, iş geliştirip,

fikir alıp, plan yapmam gerekiyordu, bu zaman da onunla eşleşti.

Yani yeni mekanım cafeler, beklerim ;)

 

3 yorum:

Pazar Çeşmesi

08:30 Doorstepping 0 Comments

Pazar kahvaltı ile başlar dedik

bu sefer rotayı biraz daha uzağa çevirdik,

Manzara Kahve'de diyeti pazartesiye bırakarak yedik, yedik, yedik!

- manzara Kahve yazısı için tık to Yapilacaklar Listesi -

Sonra Ildırı'da rutin arkadaş ziyareti,

park, tatlı, ördek, balık... muhabbetlerinden sonra

bir başka buluşma için dura, çıka, geze, toza Alaçatı'ya yöneldik,

Alaçatı az da olsa yoğunluğunu sürdürürken

HacıMemiş'teki Village Cafe

konuşlandığımız yer oldu.

Hem cafe-rest,

hem de İzmir için aranılıp da bulunamayacak

sneakers modelleri için bir cennet!

Tüm modellerin arasında benim aklıma takılan ise

bu Forfex Knight'lar oldu :(

Her gördüğünü alamazsın telkinleri ile Village'dan uzaklaşırken,

günün en güzel anı benim için bu oldu ;)

- Village Supply & Co/ Cafe yazısı için; Yapilacaklar Listesi -

 

0 yorum: