Pozitif Ol 4. Haftada Neler Yaptım?



 #bemorepositivechallenge
İlgi duyduğum konuları düşündüm, hepsi ile ilgili zaten araştırma yaptığımı fark ettim.
O zaman sorun hayata geçirememek.
O noktada da devreye organize olmak geliyor.
Galiba bir sonraki challenge‘ın konusu belli oldu🤔


Bazı şeyler o kadar güzel denk geliyor ki,
 Bu sabah @eceloveslily ile DM’den yazıştık. 
Henüz daha günün görevini okumamıştım. 
Ece bana daha önce de önerdiği bir uygulamayı tekrar hatırlattı;
JouleBug
Geçen sefer seyahate çıkarken konuştuğumuz için tamamiyle unutmuşum🙇🏻‍♀️
Kısaca anlattıktan sonra hemen yükledim.
Özetle “sürdürülebilir yaşam” için sizi teşvik ediyor.
Her odadan çıkışta ışığı kapadığınızda, her kahvenizi termosunuza hazırlattığınızda,
dişinizi fırçalarken suyu kapattığınızda... uygulamada “buzz” butonuna tıklıyorsunuz.
Uygulama ile ilgili daha fazla bilgi için blog yazısı bu linkte!



Yukarıda bahsettiğim JeoleBug uygulamasından sonra
her gün 5dk. olsa dahi parkta zaman geçirmeye,
yakınsa bir yere yürüyerek gitmeye başladım.
Daha önce Walkinİzmir'de de #izmirparkta etiketi ile
mekanların yanında parklarda da zaman geçirmeyi öne çıkarmıştık.
Gerçekten şehrin içinde küçük bir parkta olsanızda
ağaç, gökyüzü, toprak, hayvanlar ve insanlara
bu noktadan bakmak daha gerçekçi ve durağan bir bakış açısı kazandırıyor.


Benim salonumda bir panom var.
Tam olarak bu iş için kullanıyorum.
Onu ayrıntılı olarak şurada yazmıştım.
Merak edenler oradan okuyabilir.


Önce mutlu eden parçalar ne diye düşündüm.
Çünkü mutlu eden parçaların hareketli, eğlenceli olması gerekiyormuş gibi geldi.
Sonra fark ettim ki "bağıra bağıra söylediğim" tüm şarkılar beni mutlu ediyor.
 İşte Spotify'da oluşturduğum ve hemen hemen her gün dinleyip,
yenilerini eklediğim playlistim; "Güne Alışırken"


Bugün tesadüfen uzun süredir görüşmediğim bir arkadaşım aradı.
Ben aramasam da kabul oluyordur herhalde değil mi?
Yeni bir başlangıç ile İstanbul'da bir eğitime başlamış.
"Tam sana göre, sen de gel" dedi.
Ben hiç gaza gelmeyen bir insan olarak bavulumuz hazırlamaya başladım :))
Yok mantıklı düşününce hazırlayamadım :)

 
Vallahi ne olursa olsun, bu görevi yapamayacağım :)))
Aşırı egodan korkuyorum!!!
Ama ne olabilir...
Sahip olduğum özellikleri listeleyebilirim pek tabi.
Dur bugünü o şekilde yapayım en iyisi.


Ben normalde böyle bir insan olduğum için
bu görevde ekstra bir çaba göstermeme gerek yok.
 İnsanlara müsaamam çok yüksektir çünkü bir şeyi kötülük yapmak için yaptıklarını düşünmem.
Hep "mutlaka bir sorunu, sıkıntısı vardır da ondan demiştir" diye düşünürüm.
Zararını görmedim mi?
Gördüm ama faydasını daha çok gördüm.
39 yıllık hayatımda toplasan 4 kişi.
Yani iyilik bulmaya devam :)


Geldik son güneeee...
Güzel geçti ama koca 30 gün!
Bugünde bahsedilen şeyi challenge'ın ilk günü söylemiştim aslında.
Her gün yaptığınız göreve önceki günü eklerseniz daha iyi olur diye.
Ve bunu yapmak hiç de zor değil.
Yapmayan varsa hadi son gün yapsın :)

Bu challenge faydalı oluyor mu? diye soranlar olmuştu.
Sen gerçekten özümseyip yaparsan tabiki faydalı.
Yok yarı yolda bırakacaksan,
veya gün kaçırdın diye devam etmeyeceksen
veya sadece challenge'ı tamamlamış olmak için yapacaksan
maalesef ki faydası olmaz.

Önce kendinizi hazır hissedin, gerçekten yapmak istiyorsanız başlayın.

Doorstepping

Hiç yorum yok:

Instagram