Lizbon Evimiz

Ay ayağımın tozuyla bütün Lizbon yazılarını yazdım ya
vallahi rahatladım.
Aynı Yunan Adaları, Cunda, Dubai, Paris yazılarını
son hızla yazdığım gibi!!!
Aman napayım, ben de böyleyim :)
Vahiy gelince yazabiliyorum(napayım emojisi, hafif sıkılgan)



Gerçi Yapılacaklar Listesi'ne bir kuple yazmıştım; 

Neyse öncelikle kaldığımız yerden başlamaya karar verdim.

Çünkü Booking'i ikinci plana atan Airbnb ile ilk seyahatimiz idi.
Airbnb kısaca dünyanın hre yerinden insanın evlerini
veya odalarını misafilere belli bir ücret karşılığı açması
esası üstünden yürüyor.
Bazen komple evi, bazen bir odasını, 
bazende odada bir yatağı
kiralayabiliyorsunuz.
Oteller ile karşılaştırıldığında oldukça hesaplıya geliyor.
Hem merkezi olsun, hem de düzgün ve temiz olsun derken
otel fiyatları el yakıyor.
Daha önce Londra'da ev kiralamış olsam da
Airbnb üstünden ilk deneyimimdi.
Adımlar çok kolay aslında,
sadece araştırma için zaman harcamanız gerekiyor.
O zamanın sonucunda bütçenize ve kriterlerinize uyacak 
bir yer mutlaka buluyorsunuz.


Benim seçtiğim ev Rua Garrett üstünde yer alıyordu.
Altımızda dünyanın en eski kitapçısı; Livraria Bertrand ile
benim için çok sükseli idi.
1732'den beri hizmet veren bir kitapçı ne demek?!?

İçi gördüğünüz gibi yenilenmiş,
muhtemelen bu iş için bir şirkete satılmış
 veya kiralanmış bir mülk.
Biz asansörü, sıcak suyu, mutfak ekipmanları
ve yine bakımlı banyosu ile oldukça memnun kaldık.
Evin linki burada!
Sokak sabah akşam,
sokak sanatçıları ile dolu.
Müzisyenler, dansçılar, jonglörler...
Çünkü Bairro Alto, Baixa ve Chiado bölgelerinin
kesişme noktası görevini görüyor.
Misal bir sabah aşağıya indik.
Apartman kapısının ardından bu görüntü ile karşılaştık.
Meğerse cumartesileri, 
giriş tarafındaki sokağa kitap pazarı kurulurmuş.

Velhasıl aklımız orada kaldı,
çok güzel anılar biriktirdik,
çok sevdik,
bir güzel de benimsedik.


"Eee yazı bitti,
Airbnb'den nasıl kiralama yapacağımızı söylemedim.
Al bu da sana koyduğum gönül!"demeyin.
Airbnb yazısı Yapılacaklar Listesi'nde!

Doorstepping

Hiç yorum yok:

Instagram