Spontane

Bundan 1,5 sene önce Cirtlakpupe Ayça ile
 İzmir'de bir tasarım pazarı düzenlemek üzerine konuşup duruyorduk.
İstanbul'daki etkinlikleri büyük bir beğeni ile takip ediyor,
İzmir'de niye olmuyor diye söyleniyor,
sonra "Biz yapmazsak kim yapacak?" sonucuna varıp
yine de harekete geçemiyorduk.

Küçük çocuklara sahip 2 anne için bu fikir gerçek ile hayal arasında gidip geliyordu.
Sonuçta da gerçekleşemeden koca bir kış geçti.

Sonra Ceren ile tanıştım.
Bir kaç blogger etkinliğinde kısa sohbetler ettikten sonra
bir gün uzun uzadıya muhabbet etmek için buluştuk.
Bir kaç saatlik sohbetten sonra,
kalktık ve yürümeye başladık.
Ayrılmak için sokak başında durduğumuzda Ceren'e
"bizde Ayça ile tasarım pazarı düzenlemek istiyorduk 
ama bir türlü gerçekleştiremedik" dedim.


"Neden ki, istersen yaparız" dedi.
Ben de "oooh yeah, tabi tabi, yapalım, hadi o zaman" falan dedim.
Çünkü yine konuşup konuşup gerçekleştiremeyeceğimizi düşünüyordum.


Ceren bir gün sonra Çeşme'den aradı "Yeri ayarladım, Sen naptın?"dedi.
Kanapede yattığım yerden doğrularak "ben de tasarımcı arkadaşlar ile konuşuyorum" dedim.
Tabi ki öyle bir şey yapmamıştım!



İşte Spontane böyle doğdu,
çünkü köşe başında gerçekten "spontane" oldu!


İlk ikisini Çeşme'de Alaçatı-Alavya Otel'de 
tasarım şenliği olarak düzenlediğimiz Spontane'de aslında
amacımız hep konseptler ile hareket etmekti.
Bu doğal olarak şekilleniyordu.
Çünkü sürdüğümüz hayatlar, ilgi alanlarımız bizi yönlendiriyordu.



Blogu takip edenler yıllardır tasarımcıları takip ettiğimi bilir.
Galata'da ilk yeşermeye başladığı günlerden,
daha mütevazi tasarımcıların Bebek'teki standlarına,
2010'da Çeşme Marina'da gerçekleşen "Moda Kumpanyası"na...
ve gittikçe sayıları artan tüm tasarım pazarlarına...

İşte Spontane Tasarım buradan doğdu.
Sonra yıllar geçtikçe bir şeyler değişti...
Hilton'u bıraktım, kariyeri çöpe attım, 
kendimi önce aile işine, sonra home-office e attım.
Bir de o sırada Lal'i dünyaya attım.
Tamam ona attım denmez de kafiyeyi severim.
Annelik ve öncesinin,
M.Ö. ve M.S. kadar keskin olduğunu anladım.

Kişisel gelişim kitaplarını mesleğim gereği hep okurdum 
ama biraz daha ruhaniye kaçtım. 
Meditasyon ile ilgili okudum, uygulamadım.
Yoga'nın anatomisi kitabına baktım, Kundalini yaptım.
Yemek yemeyi bırakamadım, ardındaki psikolojiye daldım.
GDOlulara sardım, organiklere taktım,
yine Burger yedim, bu sefer bir kere de 2 tane yedim.
Aromaterapiye daldım, SCIO'ya bağlandım.
Yemek konusunda hep başarısızdım, 
aburcuburu sinirle abarttım,
sağlıklı atıştırmalık yapanı aradım buldum...
Vırvırvır...
İşte böyle de Spontane Natura doğdu!
Spontane Kids, ilk yazdan yapmak istediğimiz bir şeydi.
Çocuklar için tasarımlar, organik ürünler,
çocukluğumuzu şekillendiren yelken,
akıllı oyunlar...
Lal ile yaptığımız DIY'ler.

...
Afferin Çağrı,
Aylarca yazma sonra biyografi yaz,
tarih yaz, monolog yaz!

İşte bunları parça parça oldukça, yaşadıkça,
yaptıkça yazacaktım ama
ben de böyleyim.
Bu da tarihe not olarak burada dursun.

Şimdi yazıma fotoraf bulmam gerekiyor.
Kim bilir ilk Spontane'nin fotoları nerede?
Pofff
Evet ya, hep bu fotoğraf derdinden yazamıyorum!
(Yine suçlu buldu)


Spontane videoları için buraya bir tık!
Facebook  SpontaneOldu
Instagram  SpontaneOldu




Doorstepping

Hiç yorum yok:

Instagram