Pages

Kronolojik -şuursuz- hamilelik serüveni

Hamilelik süreci biraz sancılı geçtiği için pek post yapamadım.
Fotograf falan da çok çekemedim ondan fotolar net olmasada iphone'dan :)

Kronolojik -şuursuz- hamilelik serüveni Kasım'da başlıyor.
Şuursuz diyorum çünkü tam olarak 2 ay sonra hamile olduğumu öğrendim.
Nedeni kronik mide ağrılarım, meğerse bu seferkilerin nedeni farklıymış?!?
Tabi bilmediğim için alkole ve kötü beslenmeye devam ediyordum.
Doktora bu süreçte birbir içtikerimi yediklerimi anlattım, ya birşey olursa falan filan...
"Yok" dedi "ilk baştakiler o kadar önemli değil, bundan sonra düzgün ye yeter" dedi
ve böylece benim için sürecin şuurlu kısmı başladı :))

Aralık- 2.Ay
Bu arada Kasım sonundan itibaren mide ağrılarım başlamış, halsizlik, uyku hali nüksetmişti.
(haha cümle içinde hep kullanmak istemişimdir nüksetmeyi)

Ocak- 3. Ay
Mide ağrıları feci bir şekilde devam ediyor.
Uyanık kaldığım saatler uyuduğum saatlerden daha az.
Ama istemsiz oluyor, mide ağrısı ile uyanıp yemek yedikten saniyeler sonra uykuya dalıyorum.
Bu tipi kayık hallerimin nedeni bu
İşe de gitmiyorum bu arada.
Karpuz göbekle yakın temasta ama o da annesi gibi şuursuz :))

 Şubat-4.Ay 
Evet tepecik yavaş yavaş çıkmaya başladı.
 Mide ağrıları yavaşladıkça ev basmaya başladı.
Ben de yemek kursuna gideyim dedim hazır boştayken ;)

Mart-5.Ay
Eveeet, mide ağrıları ve ona bağlı bulantı geçince başladım yemeye tabi!
Ne olduysa bu ay oldu
Tam 4,5 kg birden aldım o_O
Dr.dan feci bir azar işittim ve duruldum :)
Yani şoyle diyeyim; 
hamilelikte eskisi gibi makarna, pilav (tabi benim boyutum 2 tabak),
pizza(tabi benim boyutum 1 orta boy),
kek, nutella(gunde 1 kavanoz).... yemeye devam edersen 
çooook rahat 20-30kg arası alırsın!!!
Ama sağlıklı beslenir ve yaramazlıkları da insan boyutunda yaparsan 15kg.yu geçmezsin.
Yani; 
normal kahvaltı(haftada 5 gün yumurtalı-ben hergün yaptım)
2 ana öğünde sebze ve et-tavuk, haftada 2 gün balık
günde 2ceviz, 3badem
1/2 kg süt/süt ürünleri 
3pors. meyve (ben bu kısımda feci başarısızım günde 2kg meyve yedim)
arada yaramazlıklarla birlikte 15kg ile tamamlayacağım gibi görünüyor.
 Dr.un dediklerini yapsaydım muhtemelen 11kg falan tamamlardım :(


Bu da Elfony ile yüzük testimiz, tuttu valla :)
sağlıklı içeceklerden bir demet

Nisan-6.Ay
Yes büyüdü iyice ;)
Aynen dedikleri gibi 20.haftada vuruşlarını hissetmeye başladım.
Ondan sonra zaten herşey değişmeye başlıyor!
Düşünsenize içinizde bir şey sizi ittirip kaktırıp duruyor!
2kişi birden yaşamaya başladığını anlıyorsun :D

Bütün kış grip olmayayım diye olabildiğince az dışarı çıktım.
(Sabah akşam Karpuz gezdirmelerini saymazsak)
Ondan evde yapabileceğim şeylere sardım, mesela kanaviçe.
karpuz: hiç işim olmaz duruşu

 Mayıs-7.Ay
Sonunda havalar ısınmaya başladı.
Kısa süreli bir Olympos tatilinden sonra İzmir çevresi tatil turları başladı.
Burası Şakran!
Zamansız acıktıkça gömdüğüm tostlardan ;)
7.ay bitmeye yakın göbek hakkını vermeye başladı :)
Burada belli olmasada göbek aynı göbek.
İşte gördünüz mü?
Hüzünlü bir an: Bacakların son ince duruşu :(
Karpuz'la yürüyüşlerim yeter diye düşünüyordum 
(gerçi mehter takımı gibi 2ileri, 1geri yürüyoruz o ayrı)
Ve işte ay sonu şişmeye başlayınca yürüyüş de farz oldu.
Dr.un sözünü dinlemezsen olacağı bu!

Haziran-8.Ay
 Dındın dındın dın dın! Son yaklaşıyor!
Yürüyüşlere devam (artistlik yapmayayım, toplasan 10 defa yürümüşümdür)
Ahanda bacaklar şişti!
Bu arada hamilelerde oje en fazla 2gün kalabiliyor.
Çünkü 2günden sonra oje tırnağa ve deriye işlemeye başlıyor :(
Hamileliğin bir kötü yanı da "yandım Allah" basması!
Offf o nasıl anlatılır bilmem!
Kulaklardan başlayarak birden bir sıcak basıyor, anlatılmaz!
Klima + yelpaze, 2si birden şakırşakır çalışıyor :P
İşte dönüm noktalarından biri : Burnum şişiyoooooorrrrr!!!!
Neden neden? Hala anlamış değilim!
Neyse Allah bir yerden alıyor, bir yerden veriyor; benimde artık bir masam var!

Temmuz-9.Ay
Dananın kuyruğunun kopacağı ay!
Yetmez tabi bana 1 dana, ben birkaç dananın kuyruğunu koparayım dedim; TAŞINMA DELİLİĞİ! 
Bu apt.da son foto!
Bacaklar durdurulamayacak şekilde şişmeye devam ediyor :(
Yeni evin ilk fotosu holter ile :(
Ev aramak - taşınmaktan bitmiş ben ve düşmeyen nabzım ile...
Bu da son düğün fotosu, 
1 ay sonra bir düğün daha olsa ve hamileliğin devam etse bu elbiseye giremem zira!
ve 9.ayın içinde önlenemez şekilde şişen ayaklar :P
Artık tuz yemekle alakası yok, kan dolaşımı hızlandıkça ayaklar-bacaklar şişmeye başlıyor :(
Battal boy poğaça,  büyük boy kumru, ay kusucam şimdi kendi ayaklarımdan :0
l
İşte bu da son son halim!
Göbeğim yanlara doğru yayılmadığı için yolda herkes "erkek di mi?" diye soruyor.
Ama annemin de böyleymiş, ben çıkmışım, gerçi uzun yıllar Erkek Fatma gibiydim :P
Şimdi de pek kibar sayılmam :)))
Bu caaanımdan çok sevdiğim yelpazemi Tokyo Disneyland'dan alırken, 
A. "sanki kullanıcaksın!" diye söylenmişti.
Bak işte bu günler içinmiş meğer :D


Herşey böyle geldi geçti işte....
Kaldı son bir hafta!
O zaman ŞEREFİNE bibeh!

Doorstepping

19 yorum:

ALIŞVERİŞ CİNİ dedi ki...

Çok keyifli yazı olmuş! Hamilelik zordur mutlaka ama galiba doğumdan sonrası daha zor :) Sağlıklı kolay bir doğum olsun inşallah :)

Aphraell dedi ki...

Süpersonik özet postu olmuş, keyifle okudum, hadi bakalım İzmir tayfasının ilk bebeği geliyore heyecanlan bekliyoruz!

cingifilli dedi ki...

keyfle okudum yazınızı.çok güzel bi dönemi en güzel haliyle özetlemişsiniz.güzel günler diliyorum yakında aileye katılacak minişinizle:))

defne dedi ki...

harika bir 9 ay özeti olmuş bu :) yalnız hakkaten burunlar şişmese, çünkü benimki zaten kocaman :p
bebeği bekliyoruuuzz :)

banyosuyu dedi ki...

ne güzel olmuş bu yazı böyle.
ve ne çok fotonuz var.
benim hala hiç göbekli fotom yok :/
biran önce başlasam iyi olacak galiba.
senin burnun geç şişmiş ben hamile kaldığımdan beri burnum kocaman oldu :(

Handesign... dedi ki...

Mutlu mesut kucağında görmek üzere =)

vintage peony dedi ki...

Garip bir yolculuk değil mi? :)
Bu arada çok güzelsin dadlım.
Adını ne koycaanız?

Lulu dedi ki...

bu kadar guzel bır hamilelik postu görmemiştim. çok şirin,her anı çok güzel:)

battodol dedi ki...

oooyyy ne de güzel bi post olmuş :)
ayy çok da heycanlı, bir haftacık mı kaldı ne çabuk geçti yaa...
sorunsuz sağlıklı bir şekilde gelsin bebek o zaman :)
öpücükler size :)

Elifinelizi dedi ki...

Canımsın ne güzel anlatmışsın , benim açımdan keyifli bir serüven oldu . Bende bu serüveni yaşamak için can atıyorum . Umarım bebişini sağlıkla alırsın kucağına . şişen ayaklar burunlar bacaklar , ve heyecan dolu 9 ay olmuş yaz sıcaklar derken
Şerefine diyorum :)

GUTU dedi ki...

Etkilendim..
Kalbim seninle <3

marléne the third dedi ki...

süper süper bi post bu ya! şahanee olmuş :))
çoğu gitti azıcık kaldı, hadi dayan ;)

SvGLove dedi ki...

Cok eglenceli bir fotoromandi;)
Saglikla gelsin bibeh;)

!♥Kapkara Camdan Kelebek♥! dedi ki...

harika bir yazı olmuş.keyifle ve heyecanla okudum. umarım sağlıkla kolayca alırsın bibehini kucağına. sevgiler:)

Siu dedi ki...

Anlatımına bayıldım.. çok güzel olmuş.. Öpüyorum :)

ELFony dedi ki...

Vay beee rüzgar gibi geldi geçti :) yicem ben o bibehi :)

Doorstepping dedi ki...

Alışveriş Cini, sorma o kısmı hiç düşünmüyorum ;))

Aphraell; hakikaten ilk göz ağrısı :)))

Cingifilli; çok teşekkürler, düşünüyorum günbegün yazsaydım o ağrılarla daha sancılı bir yazı olurdu herhalde :))

Defne; offf, ne saçma bu iş, 15den az alınırsa kilo o kadar şişmez diye tahmin ediyorum, 20-30 arası burun dudaklar ayaklar bacaklar felaket oluyor :(

Nes; yapma ya, herkesin farklı oluyor işte?!? Ben de makinayla çok az çekildim, pişmanım :( Bunlarda tembelliğe çare iphone fotoları, tabi feci kalitesiz :( Nes, sen savsaklama, öyleyim böyleyim demeden hergün fotoğrafını çek!!!

Hande; çok teşekkürler :)

Vinty; hem de nasıl :) Ahanda bu dediğimiz hala yok! Lal güzel isim diye konuştuk sadece ama 2mizinde iddalı olduğu farklı isimler var. Ama Bebek kurabiyelerine lazım olunca LAL yazıldı gitti :)))

Lulu; çok sağol, abartmadan özetleyeyim dedim :)))

Battodol; geri sayım başladı, hatta 6 kaldı o_O

Elifinelizi; Umarım çok daha rahatını sen yaşarsın, sonlara doğru daha da güzelleşen bir serüven :D

Gutu; anam sen etkilendiysen!!! Bismil.... :)))

Marl; çok saol, çok çok azıcık kaldı, heyecan heyecan!

SGVlove; çok teşekkür edrim :)

Kapkara C Kelebek; çok saolasın canım :)

Sİu; çok mersi Siucum, seni de aramıza bekliyoruz :)))

Elfony; ne rüzgar! Aklıma hep 3ümüzün buluşması geliyor; 3-6-9 şeklinde :))

Siu dedi ki...

Klübe girmek için biraz daha zaman lazım bana :)

madammoda dedi ki...

Ayhh süper post olmuş bayıldım ;))
Yalnız bu göbek olayı pek feci yaa, ben korktum fotolara bakarkene, sana sabır diliyorum canım, hadi gelsin artık bebiş yauu :))

Instagram